Osynlig funktionsnedsättning

Godmorgon på er!
 
Nu ska jag berätta lite för er hur det är att leva med en osynlig och och ovanlig diagnos, som kallas monosomi 18p.( behöver inte vara osynligt)  tror jag. Men ser ni mig, så tror inte ni skulle se det.
Men ja vad innbär monosomi 18p för mig?  jo ett kromosom avvikelse. Hur är det att leva med det? Hmm ja tycker jag klarar mig ganska bra, har för några år sedan fått en anställning, de går för det mesta bra. Men ibland finns det några stolpskott som inte fattar att man kan göra allt i stort sett., bara lite långsammare.
Klart kaos i hjärncellerna kan det också bli ibland...trotts att det är en kromosomavvikelse. Men som ni ser vägrar jag att använda ordet utvecklingsstörning äsch nu gjorde jag det. Men jag undviker det gärna.
Nu ska jag se om jag lyckas få bort krampen i mitt ben och sen somna om lite.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0