Bestämma mig hit o dit

Så återigen kommer det där tjötet att bestämma mig. Jo jag förstår den tanken, men att säga så får mig ju bara ännu mer ledsen och kanske känna mig ännu mer annorlunda än vad jag egentligen är. För visst jag vill inte heller vara som alla andra. Visst det gick bra delvis, men det räcker inte för mig.
 
 
Samtidigt av lite tuffare utmaningar kan man komma långt och det är ju det jag siktar på. Visst det kommer ta tid, men tid har jag. Annars tar jag mig den. Men jag bör få jobba med folk jag trivs med annars kan jag inte jobba oavsett hur mkt jag försöker, jag blir ofukuserad mm. Nu har jag dock äntligen fått det, det kändes bra iaf denna veckan. Även att man vill lära säg om min diagnos och är intresserad.
Men annars har jag väldigt få svårigheter vad jag kan se, visst finns alltid en del att jobba på och det gör jag. Jag har egentligen inte sett dom förrän jag kommit ut i arbetslivet med lönebidrag. Men hag visste ju också tidigt att jag ville det. 
 
 
Så jag vet vad jag vill. Så jag är väl ganska bestämd av mig. Så snälla sluta tjöta om drt vad ni än gör. Jag kommer oavsett göra det som passar mig bäst.
Som sagt gå mina egna vägar. Till en början skrev jag ju jättefult och då gick jag över till skrivstil. Nu har jag dock börjat kunna skriva bättre i textat men det kom nog inte förrän gymnasiet. Samma ringa är ett stort problem iaf till folk jag ej känner, då letar jag helst upp en mailadress istället! Det allra svåraste är när folk stressar mig eller gnäller och aldrig är nöjd..hmm..Emma, det va ju inte du heller. Nä sant va jag inte, men jag gjorde mitt jobb och rättar mig tyvärr allt som oftast efter Andra då jag är en lagspelare, vilket Inte alla är. Många gånger kan jag också bli trött på att alltid behöva göra så. Men enligt mig det enklaste att bara gilla läget, men det funkar inte heller som man kanske vill och tror ibland. 
 
 
Men nu efter ett försök på 8 månader fick jag äntligen bytt och till det förhoppningsvis något lugnare jobb. Sen självklart tycker även jag att det är kul när det händer lite och man har att göra. Då går tiden fortare iaf. Men denna veckan har känts helt ok. Så visst det tar tid, men en bra början är alltid ett plus.
Nu sk jag dock försöka mig på att powernap.
 
På återseende 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0