Återigen söndagsångest

Ja efter 18 dagar ledigt tar det emot att komma tillbaka till jobb just nu. Då jag inte känner att det är direkt roligt att komma till jobb just nu. Kan jag inte bara någon gång få känna va kul det är att gå till jobb. Jag har gjort det förut. Speciellt i Stenungsund, jag förstår inte att det kan vara sån skillnad. Där fick jag verkligen göra allt och dom litade på mig. Som sagt i Ale har jag vart på 9 ställen och trivts på 2. I Stenungsund på 3 trivts på 2 det säger väl allt? Lite lockande är det att söka där, men ändå inte. Jag är inte redo för arbetsintervju och allt sånt där. Sen har det också med alla jag jobbade med är inte kvar där. Ser såklart väldigt annorlunda ut nu mot för c:a 10 årsedan. Men att man kunde sakna ett ställe så mkt eller ja mest personerna. För jag blev accepterad på ett helt annat sätt. Även om vissa bra ställen har funnits i Ale med. 
 
 
Så hade jag bara fått kvar där jag va så hade det vart bra. Samtidigt självklart vill man ju också känna sig behövd eller? Men till viss måtta. Omöjligt för folk att förstå som aldrig jobbat med en som har en slags funktionsvariation. För jag känner ju skillnaden ganska direkt här.
Jag har verkligen försökt vara tydlig med det att stressa mig inte. Här känns ju inte heller som folk litar på mig. Lägger sig i när jag ska gå hem och bla bla. Jag vill kunna göra allt som alla andra självklart. Men då måste det också accepteras att det tar tid och framförallt acceptera mig. Så prata inte om att jag inte har respekt. Jag respekterar alla så länge dom respekterar mig. Dom måste också ha förståelsen för att en lönebidragsanställning inte kan ställa helt samma krav som en vanlig anställning. Men det är som sagt svårt för folk att förstå. Jag har ju verkligen försökt föklar iaf för chefen, men verkar inte funka. Jo det enklaste är väl att gå via kollegorna. Jag vet, men det är svårt just nu, jag vet att en skulle kunna förstå, för hen har jobbat med funktionsvariationer. Men det hjälper inte när person inte är där. 
 
Men jaja nu har jag börjat dagen med att gnälla av mig lite. Det har ju ändå blivit bättre sen jag fick fredagarna men mkt kvar att jobba på dock. Men endå en bra början. Det enklaste är ju egentligen bara att gilla läget och det jag försöker med. 
 
Nu ska jag som sagt vara lite positiv och just nu är det den sista lediga dagen, vilket jag tänker njuta av. Så skönt med lite snö, men låter tyvärr dock som den börjar regna bort. 
 
 
Leker lite med kameran
 
Nu säger jag som alltid på återseende 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0