Se möjligheterna.

Ok, jag kanske inte pratar så mkt om min Funktionsnedsättning. Ska försöka bli mer öppen med det och har jag egentligen inga problem med. Bara det att jag vill hellre se till möjligheterna. Samtidigt har jag nu lärt mig att jag kanske inte riktigt ser allt som alla andra.
Vi säger såhär om det tar lång tid för en "normalstörd" person. Tänk er själva då, hur lång tid tar det inte för en med IF (intellektuell funktionsnedsättning) då tro? Om ens inte personen ja förkortat normal då klarar av stressen, hur ska då en person med funktionsnedsättning orka? 
 
 
Jag gör det i nuläget för att jag vill se möjligheterna. Jag gillar inte att säga det har jag svårt för och det. Men nu kanske jag börjar acceptera det lite, för man måste göra det för att folk ska förstå. Då okunskapen är fortsatt för hög. 
Som t. Ex, jag kanske inte riktigt ser hur smutsigt det är ibland. Men jo jag ser dock vad som ska göras, men det kanske tar någon min längre för mig att göra det! Men i övrigt kan jag göra ett lika bra jobb som alla andra.
Dock är det svårt att få folk förstå när man har en osynlig funktionsnedsättning. Att jag blir väldigt trött. Då tror dom väl dock jag ska kunna allting på en gång. Jag gick i särskola i gymnasiet, fick inte alls lära mig samma som dom på ett gymnasium. Även om man gått HR räcker tyvärr inte det. Självklart i dagens läge vill jag inte bli kock. Men när coronanr över. 
 
 
Jag vet inte men jag har svårt att se mina svårigheter. För det tar verkligen emot att sitta och säga det kan jag inte... Dock drt kommer jag inte göra. För kan kan jag om inte annat lära mig det. Tar dock längre tid. Jo att jag är stress känslig det vet jag. Men jag kan också lära mig hantera det till viss del. Som sagt det jag vill är att folk ska förstå, men ibland undrar man om det inte är dom som har ngn form av en funktionsnedsättning. Blir bara så trött när folk inte vill förstå. Sen är jag ju som sagt dålig på förklara.
Men just där jag är nu har jag i sätt många av mina svårigheter nu på jobbet. Delvis är det ju bra att även kunna se det med, men jag gillar det inte. 
 
 
Så trött efter jobb nu och endast en helg ja vanlig för många, dock inte för mig. Hinner aldrig bli riktigt utvilad då. Jodå en lösning är på g, hoppas på få svar imån iaf. 
Men trotts att jag va så äckligt trött när jag kom hem lyckades jag ändå ta en skön liten prommis. 
Nu tänker jag dock vila resten av kvällen, det är jag värd nu för jag bestämmer själv 😛
 
På återseende 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0