Monosomi 18 p som liten.

För ett tag sen kom jag att tänka på hur det va när jag va liten  ja typ runt 7 år och där. Jag va rädd för att 
gå själv till skola mm då jag tyckte bussarna och ja,  va kan det vart mer? Lastbilar läst högt. Idag åker jag dock buss i stort sett överallt.
 Detta minns jag lite halvt, har nog fått berättat det efteråt också. Så inser att jag inte minns så mkt mer.  Jo just det ja, jag gick och nöp alla som jag tyckte gjorde fel, jag kunde inte alls säga ifrån på den tiden, är jag iofs ganska dålig på  nu med, men kan använda munnen mer än naglarna nu iaf. 
 
 
Nu  minns jag dock inte så mkt mer,  jo men kompisar hade jag ju, kanske få men det funkade. Bortsett från ett misstag jag gjorde, har jag säkert skrivit i något tidigare inlägg också. Har dock lärt mig av mina misstag, så idag gör jag aldrig om det.
Men när jag tänker på det så inser jag en då att jag kommit långt, åker buss, tåg och båt ja alltså kollektivt själv idag som sagt.
Fått en så kallad stödanställning. Som ni vet vid det här laget är jag en då inte nöjd där, jag vill komma längre och bli kock.
Nu minns jag i högstadiet åkte jag taxi till skolan till en början. Sen har dom där FK alltid varit jobbiga  vad  jag har ett svagt minne av, har ett  svagt minne av att det va många utredningar, det är väl iofs läkaren som gör dom, men, dom är ju en då löjliga, tror dom har påstått att jag kan bli av med mina funktionsnedsättning. Men det kommer jag aldrig bli, dom är ju dumma på riktigt. såklart kan man lära sig leva med det.
 
Jo ballonger hade eh har jag fortfarande svårt för, men istället för att få panik nu, kan jag bara säga att jag klarar inte av  ballonger, fast till viss del klarar Jag det en då, vet folk som har det ännu värre där.
Smällare och fyrverkeri har jag alltid haft ont av dock, så kommer det fortsätta.
 
 
Japp så rätt nöjd med det jag åstadkommit är jag allt ;) säger man ens så? Jag gör det, för det lät roligt, HAHA!
Dock har jag svårt för när ni har ändrat sidan, så ni kanske får räkna med några slarvfel.
På.återseende ;-)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0