Forts att vara social

Jag vet att jag inte är den socialaste personen. Men jag försöker verkligen. Men samtidigt tar det väldigt mkt energi från mig när inte folk förstår hur trött jag blir av det ibland. Då kanske det blir lätt att man ofta känner sig överkörd, då jag kanske har lite svårt för det sociala iaf med nytt folk. Men säger någon/något så kanske inte jag heller hanterat det på bästa sätt. Då jag helst bara springer och gömmer mig. Det har delvis funnits orsak till det.
 
 
Men det blir inte lättare av att en del personer inte förstår att jag måste få stå kolla först och att det tar lite längre tid, det kan dom inte acceptera. Samtidigt går det bättre nu beroende på vem man jobbar med. Det handlar dock inte om att jag inte respekterar folk. Men vissa personer är väldigt på och så fort jag gör nåt ska hen hitta nåt och påpeka, det va då inget fel på den salladen. Men hen hittade det, då ser jag dom bara som kräsna 😛 dom har ätit liknande på övriga ställen som jag jobbat på. 
 
 
Jag har väldigt svårt för folks kontrollbehov ibland. Iaf där när dom ska kolla sallad eller pannkakor t. Ex. Det gör det ju inte direkt lättare för mig att vara social då jag bara blir ännu osäkrare. Svårt i dessa tider när man ska känna efter så mkt. 
 
Men som det ser ut blir det vaccin idag, då kan man ju kanske känna sig något lugnare. Grejen är bara den att jag brukar oftast tajma och bli sjuk alltså innan vaccin, det är just det jag är mest nervös för just nu! Men samtidigt blir det kanske något lättare efter det. Jo tänka bör man ju göra endå och fortsatt vara försiktig. Helst hade jag jobbat idag än att tänka på den där jävla sprutan. Det fick jag dock inte pga väldigt små symtom. Man kan ju inte heller känna efter hur mkt som helst! Då blir det väl bara inbillning till slut. 
 
Fast känns endå lite som man måste känna efter lite mer än vanligt i dessa tider.
Dock har det gått rätt så bra på jobb denna vecka. Tills det är stänga av vatten, stänfa av el. Det blir ganska rörigt för min del iaf just i nuläget när det redan är ganska rörigt i min hjärna 😉 men nu har jag tjöta, gnällt färdigt för idag. 
 
På återseende 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0