Vara mer öppen

Kanske borde vara mer öppen min funktion snedsättning. Ja jag vet. Men som sagt, jo jag försöker vara det. Men samtidigt kan jag tycka att även an at folk... Dvs säga "nornalstörd bör tänka sig för ibland. Jag kan ta kritik till viss del, men blir det typ hela tiden då blir det för mkt. Dessutom är det väldigt misdupffatat att jag inte gillar kramar. Dock kanske jag endast kramar folk jag känner mig trygg med. Så det kan ta tid. 
 
 
Nä kanske inte funkar som alla andra och ser allt dom alla andra. Kan man i te acceptera det är det kört. För jag kan dock lära mig det, men då får man dock ha tålamod. Sen orkar inte mi. Hjärna mm jobba hela 5 dagar i veckan set är kaos annars och då blir det ännu mera kaos. Mest störande är att folk tror att jag är ensam och det ej blir så mkt tvätt, men tror det eller ej.... Det blir en massa jävla tvätt. Men när jag jobbar hela 5 dagar i veckan är det ett under att jag orkar och sånt är svårt att förstå. Samtidigt som jag helst vill se möjligheter till vad jag kan. Det värsta jag vet är när folk säger du kan inte det. Nä nu har jag kanske accepterat det och insett att det är så man måste göra, tyvärr är det dock knappt folk förstår endå. 
 
Men man lär sig ändå acceptera det. 
Dock skulle jag fortsatt hoppats på att det blev mer accepterat?
 
Min dröm är just nu att öppna ett hotell där människor med IF (intelektueulle funktionsnedsättningar. har majoritet tz men självklart utesluts ingen. Kanske dock inte i dessa tider. Men bara för att ha en grund och se på ett ungefär hur många dom är intresserade inom gbg trakten då alltså?
Kul om du lämnade en lite kommentar bara. 
 
 
Då jag själv just nu känner att jag inte riktigt passar in ett jobb för "nornalstörda" även om jag just nu har det. Men vilket tydligen inte va en omplacering. Men ändå svårt att förstå varför ens flytta på folk när dom trivs bra? Vet det händer även "nornalstörda" men då behöver det ju dock inte gå ut över mig.
Även om fol kanske mår mindre bra och det kan komma en del fula kanske elaka ord i stressen det har jag full förståelse för. Men om man gör det i ett och det är ett hackande i ett på en som kanske inte har det bästa självförtroendet sen innan. Försök er leva er i. I det då?
Sen ska jag inte säga för mkt, det finns många som har haft det så mkt värre. 
Men det ändå jag vill är att folk ska förstå att jag kan klara ett vanligt jobb, så länge jag blir accepterad och får göra det på mitt sätt. Men samtidigt svårt r det inte syns så till viss del hade det vart bra med ett synlig funktionsnedsättning.
 
 
Men som sagt jag har endå kommit långt och vill längre. Jag är inte den som ger upp. Kanske tar tid. Men jag hat tid än iaf. Samtidigt blir jag trött på folk som inte förstår. 
Samtidigt är jag kanske dålig på vara öppen med min funktion snedsättning. Men frågar folk så är det i ga problem. Det handlar nog mest om att jag helst vill se möjligheterna till vad jag klarar av. Tyvärr gillar jag inte att se vad jag inte klarar av, men kanske har accepterat det ni och inte orkar lika mkt som alla andra. Hur mkt jag än vill. Tänk er då att få det där hackande på er, du måste torka där, du måste göra det.... I gen dör väl av någon smula, det är CORONA det dör folk av! Så snälla tänk.
Som sagt jag kan ha svårare att se vissa skaer som t. Ex smuts, men jag lär mig det med tiden. Jag har ändå ett lönebidrag vilket jag ändå är nöjd över då jag kommit en bra bit. Men som sagt vill jag komma lång och lä hre och nu när tid och möjlighet finns tänker jag iaf ta reda på hur många intresserade drt finns. 
Självklart förstår jag att det blir svårt i dessa corona tider. Tänker mer bara för att ligga steget före. 
Då jag kan tänka mig att det är många som känner sig som kanske ett mellaning. Ett lönebidrag kanske var för tufft speciellt när man hamnar mellan stolarna även om DV dock är för ätt oavsett utflyttad eller ej. 
 
 
 
Hade ju bara vart så kul om man fick till det någon gång. 
Jag känner ju stor skillnad när jag kommer till fotbollen gäller även basketen alla har förståelsen där att man kanske är annorlumda. Nu säger jag inte att alla inte förstår deg, för jag märker ganska tydligt och direkt r någon förstår. Så även vissa på min arbetsplats förstår, drt märker jag som sagt. Det svåraste är dock när jag blir stressad vilket försökt förklara. 
Tänk er själva en som fått kämpa mkt hela livet. Sen som kommer det bara gnäll, gör sibeller så istället typ. Nu har jag dock ändå haft det ganska lätt och det kunde vart värre. Men även om folk kanske mår mindre bra bör man sluta hacka på den. Men det är ju så svårt för dom att förstå. Speciellt när drt är en osynlig funktion snedsättning. Delvis hade man önskat att det synts ibland. Menar även om "nornalstörda" kanske o te mät så bra, behöver det inte g ut över mig. 
 
 
Ni är ju dock en lösning på g, tyvärr svårt att tro på förrän jag ser det. Även om jag hade rldens bästa stöttning. Så skönt att få dom överkörda i stort sätt🙂
Men nu är jag trött och ska försöka mig på ett powernap!
 
På återseende 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0