Upp till bevis

Då är jag där igen så nära
att tacka nej till personalen då jag bara väntar på att dom ska komma upp. Jag vill ut ju och dom får mig då inte att komma ut. Jag både vill och inte vill ha det där stödet. Idag ska jag trotts allt låta dom jobba. Nu väntar jag dock med städet för jag vet att dom ska komma, hade dom ej kommit då hade jag lätt gjort det själv. Jag måste bara bevisa allting helt enkelt.  Men som sagt denna väntan, jag vill inte gå någonstans eller åka förrän dom har vart här och då blir det så äckligt sent. Nej sent och sent kanske det ej blir, men jag hade kunnat komma iväg vid 10:00 men då inbillar jag mej att det blir för stressigt. Därav anledningen till att jag tackar nej allt för ofta. Så det tar fortfarande emot men jag ska göra ett försök idag, då jag skyller på mitt knä. Sen dessutom massa olika folk som springer här, dock försöker dom nog hålla sig till samma så gott det går, men jag gillar det ändå inte, jag fick upp gardinerna sist. Då kan jag få upp gardinerna också, THATS IT!
 
Detsamma gäller jobbet fast där känns det som att det går bättre just nu. Men extremt lugnt och skönt. Men jag fick grilla korv redan 2:a dagen jag jobbade där och då va jag helt själv, så det är något jag är riktigt nöjd med. Men jag har ju endast vart där 2 dagar så det kommer väl bli mer hoppas jag. Det handlar ju om att man måste våga bevisa att man kan ja alltså detsamma som att ta för sig. Men här kändes det annorlunda han litade på mig direkt :) så jag tror det kommer gå riktigt bra.
 
Över till personalen igen, skulle dom inte kommit upp hade jag vart klar nu och då hade jag hunnit ut, snart hinner ju solen försvinna innan dom kommer upp. Nej jag tänker fortsätta bevisa att jag klarar mig själv, så länge jag får göra det i min takt. Ja nu handlar det dock bara om 1h men det är ändå jobbigt. Jag har ju aldrig velat ha stödet egentligen jag blev helt enkelt påtvingad det, därför det blir så att jag tackar nej mer än varannan gång. Jag är väldigt nära idag med för jag vill ut i solen, men som sagt jag skyller på knäet, så dom får allt jobba. Men det stör mig dock när vissa kommer upp och tror man inte har gjort ett slit, fast man gjort hur mkt som helst. Japp nu har jag gnällt klart för idag. Nu ska jag dock vika 1 ton tvätt strax, måste dock fortsätta på mitt powernap om jag ska orka med personalen.
Anonym
2018-04-12 @ 20:18:06

Har du förvaltare?
För ingen kan tvinga någon att bo på boende. Du har full rätt att söka en vanlig lägenhet med tex boendestöd eller inte boendestöd

Svar: Nej inte direkt. Ja nu är ju det här ett service eller satellit boende kallar man det nog? Så jag bor ju inte direkt på boendet men jag tillhör det. Men av någon konstig anledning tycker jag det känns bättre för mig med boendestöd!
emmakarolinajohansson.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0