Passa in del 1

Så säger dom att få folk att passa in på arbetsträning i eller vad man nu kallar det dock ogillar jag även det ordet. Men jag tycker dock att det är samhället som borde passa in, inte folket! Vi lever faktiskt fortfarande på 2000 -talet och än finns så lite kunskap om funktionsnedsättningar. Att alla inte blir accepterade är ett under, jag blir bara så arg på detta. Alla är olika, inte ens det har folk väl fattat riktigt.
 
 
Jag förstår inte, har folk slutat tänka eller? Jag blir ju som sagt bara trött på den okunskapen.
Jaja får väl se va som händer, men är man annorlunda, så är man. Jag SKITER i vilket, det är samhället som inte passar in, THATS IT ;) Jag tänker ju iaf inte vara tråkig som ja nu ska jag inte dra alla över en kam, eller säger man alla över en kant ;)....Som många andra är alltså "normalstörda" dessutom accepterar jag alla, så länge dom accepterar mig.
 
 
Tro det eller ej, men jag gör detta trotts att jag inte är jätte koncentrerad, men kan nog funka hyffsat en då.
 
Nu över med det där stödet, ja jag kallar det så nu, alltså boendestödet. Jag är ju inte helt överlycklig över att gå hem idag, när jag vet att dom ska komma. Men denna gången vågar jag lova att jag ska göra ett försök. Men det tar verkligen emot och det är svårt. Men varannan vecka kan nog bli bra, då är risken större att jag tackar ja. Sen finns det ju tyvärr så mkt annat jag får tacka nej till då, därav det blir svårt. Jag är ju som sagt ganska aktiv som ni säkert märkt och förhoppningsvis positiv. Jag vet det låter inte så nu, men vänta bara ta ska ni få se hur positiv jag är.
På återseende ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0