Okunskap hit och okunskap dit.

Japp folk är bra på det där med okunskap iaf många av dom "normalstörda" nu ska jag inte dra alla över en kant. Men jag som oftast försöker vara positiv och jag hade förväntat mig att jag skulle jobba själv i mån. Men så blev det inte. Lite bra är det dock då jag sagt att jag ej vill jobba själv, men man behöver ju inte säga att jag inte kan laga mat, då vet dom ej mkt. Ja jag ska bevisa motsatsen, det tar tid innan jag vågar göra det men det kommer. Vem fasen har sagt att jag inte kan laga mat? Hur vet hen det? Uttala er inte förrän nu känner mig bättre. Jag ska visa hur jävla fel hen har, det är ju det jag måste. Men jag fattar inte att folk kan ha den okunskapen 2018, blir bara så trött på sånt folk. Jag kan göra exakt lika mkt som alla andra och jag hade lätt klarat av det själv. Nej där tog jag i beställningar är kanske ej min grej men annars allt det andra. Folk är ju dumma på riktigt ibland, då tänker jag alltid, vem fasen är det som har en funktionsnedsättning egentligen?
 
 
Så det ska allt bli lite skönt med vikarie i mån tror jag. Jag brukar oftast få chansen att göra mer då. Men att ofta höra det eller ofta och ofta, men inte allt för sällan få höra, kan inte och kan inte....Då blir man inte jätteglad precis.
Nu har jag gnällt klart så nu över till något positivare. Lyckades äntligen ta cykeln till jobbet i morse, det gick bra trotts att det va lite luft  I däcket eller nåt fel va det på den iaf för det tog nästan 1h till Älvängen brukar ta runt 30 min annars ju. Jo jag är otränad nu också men det här va definitivt cykeln. Så jag tycker det gick helt okej att jag lyckades ta mig till Älvängen trotts det :)
 
 
Experimenterade lite, då jag ej hittade något bra recept, frallor utan vetemjöl ja utan det mesta i stort sett, det gick väl sådär, men dom mörkare blev helt ok :) så ändå rätt så nöjd :)
 
 
Får avsluta så för idag, bara så trött nu då jag cyklade redan 5:30 i morse då jag redan visste att det egentligen va nåt fel på den. Så det blir sängen tidigt idag. Det är en sak som är klar. Så jag säger godnatt redan!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0