Möte

Japp då va det möte idag på jobbet och som jag misstänkte, man måste vara kock för att få laga mat i denna JÄVLA Ale kommun. Som ni förstår nu är jag inte lite ARGH! Men är det någon som vet när den regeln kom till, att man måste vara kock för att få laga mat? för jag har ju fått laga mat och då hade jag inte ens en anställning vilket jag har nu. Hur funkar det för er, ni som har utflyttad daglig verksamhet, stöd anställning eller praktik, får ni laga mat? I Stenungsund vet jag att man får. Om det finns i någon mer kommun, för då kan jag skylla på att Ale kommun är IDIOTER! Ja jag är arg som ni märker och jag måste få skriva av mig. Så va beredda på att det kan bli mkt gnäll!
Frågan är nu om jag ska läsa vidare till kock, det blir dock svårt då jag endast har betyg från särskolan och dom brukar ju tyvärr ej vara mkt av värde. Men försöka kan man ju alltid och jag tänker göra det. Annars kommer det bli samma skit hela tiden. Iofs det har jag ju egentligen viljat enda sen efter gymnasiet!
 
 
 
Jag vill verkligen laga mat ja på jobbet då. Hemma gör jag som jag vill en då :-p haha! Får jag inte laga mat kan jag inte vara där, ja hjälpa till med annat som ja plocka varor, sallad ja allt för enformig för mig. Ja jag vill inte heller hålla på byta hela tiden, men jag måste få laga mat. Jaja får väl hålla mig till att göra det hemma då. Men som sagt Ale kommun i  ett nötskal eh inte riktigt för jag har ju fått göra mat på vissa ställen! Därför måste jag helt enkelt läsa till kock och bevisa alla nötter där ute att man ej behöver någon jäkla kock utbildning. Va fasen jag gick 4:a år på hotell och restaurang okej 3 då jag började 1:a året med ett basår ( så man kunde se va man verkligen ville göra) nu vet jag ej hur lång en icke sär hotell & restaurang är? Men om jag minns rätt så blir man kock direkt efter utbildningen, någon stämmer det? Jag tror den ligger på runt 3 år kanske? Är det då rättvist att vi som gått sär ska behöva läsa vidare till kock då? Snacka om att man blir trött.
 
 
 
Nu över till något roligare vilket känns dock ganska långt bort just nu. Men fotboll i mån och jag tror Sverige kan göra det bra och att dom har rätt bra chans att gå vidare, när dom va så äckligt nära mot regerande WM- mästarna tyskland. Så jag hoppas att dom är revanschsugna i mån och att det förbannade APT börjar tidigt, vilket jag är rädd för att det inte gör.  Men ni förstår varför jag ej gillar möten nu va? Oj shit ursäkta språket här svor jag mkt, ska försöka bättre mig där.
Jaja bara bita ihop dom sista 10 dagarna :) 
Rätt skönt när man har börjat cykla till jobbet igen :)
Tyvärr får jag ej in beviset, men det kommer nästa gång.
Anonym
2018-06-27 @ 23:46:17

Efter sär utbildning blir du måltids biträde


För att läsa till kock på komvux behöver
Du godkända grundskolebetyg

Svenska 1-2
Engelska 1

Å dylikt




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0