Norge del 1

Började med att bila upp mot Norge Stannade dock 3 nätter och campade, då det är c:a 220 mil till Tana i Norge. Så en rätt bra bit med andra.ord. 
Första stoppet blev på en camping.utanför Sveg.
Nope försöker lägga ut bilder från Sveg, men den vägrar så jag hoppar det då. Det är allt ganska mysigt att bila upp fast lite långt. Yes äntligen funkar det med bilderna.
 
 
Nästa stopp blev i Storuman, det va fint även där, tyvärr ej så många bilder därifrån men någon enstaka.
 
 
Sista stoppet blev i Jokkmokk innan vi drog iväg mot Norge ska försöka.fatta mig.kort, gillar Jokkmokks camping.Ja dom har ju allt där, sen ångra jag mig dock att jag inte.badade.där. Är ju iofs dock inte försent än.  vädret har ju vart toppen hela vägen, så det ska vi inte.klaga.på ;) tyvärr inga bilder härifrån, så ni får stå ut med att texten kanske blir lite längre istället. 
 
Vi lämnar Jokkmokk och åker mot Tana i Norge alltså i Nord Norge menar jag. Tog dock hela dagen, så lite trött va man den dagen, ja när vi kom fram käkade vi om jag minns rätt så blev det nog Finnbiff tror jag dom kallar det, det är gott. Här kan jag dock lova er att det kan komma många fina bilder, för Norge är verkligen fint.
 
 
 Resterande av dagarna besökte vi mest Stefans släkt och kompisar. Jo just det ja vi va på Samiska musumet det va också väldigt intressant.
SUCK sorry att det tar lite tid men mobilen vill ju ej samarbeta, jag som har så bra bilder från museumet! 
Jaja jag hoppar väl till nästa då trotts att det tar emot. Jag hade ju så bra bilder därifrån. Oj nu har jag sagt det 2 gånger i rad nästan ;)
En dag åkte vi upp till Kongsfjordfjället, där va fint, vi bodde i stuga eller där 1 natt, jag fick även köra fyrhjuling det va roligt. Hmm något fel på denna idag får köra så här istället fortsättning följer...
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0