Skratta eller gråta?

Jo jag borde vara glad när någon hade varit här i helgen och hjälpt till. Tyvärr va jag ju ej hemma. Hade hoppats på att jag hunnit städa innan dess, men jag hinner ju aldrig det. Alltså innan någon kommit och hjälpt till eller iaf om jag varit hemma, nu känns det mest som att någon gör detta för att bevisa att jag behöver hjälp. Ni vet ju sånt gör mig ännu mera motiverad att visa motsatsen. Fast lite skönt är det väl måste jag erkänna, fast det tar emot.
 
Till råga på allt så har det ändrat sig med boendestödet väldigt mkt, en helt ny kontakt person som jag inte alls känner, det gör det ju verkligen inte lättare för mig.  Jo jag vet dom förvarnade mig också att det kunde bli så, men hur fasen ska jag kunna välja när jag knappt känner någon där. Känns ju bara som jag vill ännu mer bort från det där med boendestöd. Alltså dom är säkert jättesnälla och goa så jag får väl ge dom en chans. Men oftast känns det bara som dom tar all tid. Jag både vill och inte. Ge.mig styrka, vad ska man göra?
Nu har jag gnällt tilräckligt, nu till det något mer positiva att jag i stort sett är klar med julshoppingen eh nästan, men kommit ovanligt långt för att vara mig.
 
Blev några steg idag då man va i stan och letade lite, gick inget bra dock. Men en härlig promenad blev det ju iaf. Några få steg till kommer det att bli.
Nu ska jag dock kolla maten sen får det väl bli kolla på någon serie eller nåt.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmakarolinajohansson.blogg.se

Mitt liv och mina tankar

RSS 2.0